Compania japoneza Sony si-a propus pentru urmatorii doi ani obtinerea unei cote de 5% din piata laptopurilor din Romania, estimata la 200.000 de unitati in acest an si la 350.000 de unitati in 2010
In urmatorii trei ani, rata agregata de crestere a pietei notebook-urilor va fi de 60%, volumul fiind de 300.000 de unitati, potrivit estimarilor Sony. “Estimam pentru primele 12 luni de la lansare o cota de piata de 2%”, a declarat Lia Burghelea, business development manager al companiei pentru Europa de Sud-Est. Burghelea este noul reprezentant oficial in Romania al Sony pentru marca Vaio.
Romania este considerata cea mai importanta piata din sud-estul Europei pentru compania japoneza "Viteza de schimbare a pietei reprezinta o miza mare pentru noi", a declarat Takamuri Oda, general manager al diviziei Business Strategy & Management a Sony pentru Europa Centrala si de Sud-Est.
Potrivit acestuia, Sony detine in Romania o cota de 21% din piata de electronice, fiind lider pe segmentul camerelor foto. “Dupa 1 ianuarie, reducerea taxelor de importa s-a tradus printr-o explozie a vanzarilor”, a mai spus Oda.
Compania a lansat in Romania trei modele de laptopuri Vaio, cu preturi de la 1.500 de euro la 2.500 de euro, avand ca segment tinta de clienti persoanele cu venituri medii si mari.
Sony va dezvolta reteaua de distributie si service prin care va asigura asistenta la sediul clientilor (door-to-door) pentru marca Vaio.
Producatorul japonez este prezent cu marca Vaio in 13 tari din Europa si are zece centre operationale.
Sony Corp. a raportat o scadere de 68% a profitului operational inregistrat in anul fiscal 2006/2007, cauzata de pierderile obtinute de divizia sa de jocuri video precum si de costurile de retragere de pe piata a bateriilor pentru laptopuri, care au prezentat defectiuni.
Conglomeratul nipon de produse electr