Distributia de apa plata in sistem watercooler reprezinta un business cu o vechime de numai cativa ani pe piata romaneasca, lucru care justifica, partial, cresterile de doua cifre inregistrate pana in prezent. Respectul pentru clienti si angajati manifestat din ce in ce mai pregnant atat in sectorul privat, cat si in cel public, este, de asemenea responsabil, de milioanele de euro din conturile putinilor jucatori.
Unul dintre factorii principali ce contribuie la dinamica acestei piete este cresterea nivelului de servicii in cadrul companiilor care arata respect atat pentru clienti, cat si pentru angajati prin asigurarea unei surse de apa sigure. Este vorba, in general, de cresterea nivelului de educare, pe fondul sporirii neincrederii in sistemul public de alimentare cu apa.
“Dinamica pietei de distributie a apei in sistem watercooler este sustinuta de dezvoltarea economica care ne aduce noi si noi clienti, cat si de educarea societatii romanesti cu privire la respectarea unor nevoi de baza precum consumul de apa sanatoasa”, a declarat pentru Wall-Street Cristian Amza, cofondatorul si directorul La Fantana.
Principalii operatori ce activeaza pe piata autohtona de watercoolere estimeaza pentru anul in curs vanzari cumulate de aproximativ 23 milioane euro, in crestere cu aproape o treime fata de anul trecut. Interesant este, insa, faptul ca circa 90% din aceste incasari vor fi adjudecate de numai doi jucatori: La Fanatana si Cumpana.
Dar competitia se inteteste odata cu intrarea unor imbuteliatori precum Perla Harghitei (Cristalina) pe un segment de nisa al acestei piete, cel al apei minerale. Mai mult decat atat, compania a incheiat recent un parteneriat cu un alt jucator ce vine puternic din urma, Aqua Regis (imbuteliatorul apei Sapte Izvoare), pentru distributia de apa minerala partial decarbogazificata in sistem watercooler.
“Ne aste