Foto: Romania Libera
Opt hectare de teren s-au vandut in Mamaia, la pretul de 8 dolari/mp, in perioada 2001-2003. Beneficiarul acestei suprafete a fost cetateanul libanez Mohammad Murad, patronul lantului Spring Time.
Privatizarile "prin negociere directa cu asociatii" au debutat din toamna anului 2001. Atunci, Agathon a inceput sa emita mandate speciale prin care il imputernicea pe reprezentantul Ministerului Turismului in cadrul Mamaia SA sa vanda diverse active ale societatii constand in cladiri si terenuri.
Primul astfel de mandat special al lui Agathon, 3977/28.09.2001, a scos la vanzare ceva maruntisuri: chioscuri, grupuri sanitare, parcari. Printre acestea, s-au oferit "la pachet" si terenuri detinute de Mamaia S.A.
La punctul 4 din mandatul special amintit, ministrul stabilea ca vanzarea activului cu teren Magazin Popas III trebuie sa se faca doar prin negociere directa cu asociatul "Emy Com Trade" SRL Constanta.
Devenit specialist in evaluari, Agathon a stabilit si pretul minim al tranzactiei: 2,582 miliarde lei. Insa nici macar acesti bani nu erau incasati pe loc, ci in termen de 5 ani.
Dupa vanzarea constructiei Popas III Mamaia si a terenului aferent, ministrul Agathon a oferit printr-o modalitate controversata peste 8 ha in aceeasi zona. Desi era mult mai simplu sa organizeze o licitatie pentru a instraina aceste terenuri, Agathon a preferat sa le vanda "prin suplimentarea contractelor de leasing deja existente".
Adica intai a inchiriat terenurile si abia apoi le-a vandut. Pretul, stabilit tot de Agathon, a fost de circa 8,49 dolari mp.
Opt hectare in rate pe cinci ani pentru libanezul Murad
La nici doua zile dupa ce Dan Matei Agathon a redactat mandatul special 3977/28.09.2001, Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) de la Mamaia SA s-a intrunit si a decis sa vanda ter