» Opt hectare de teren s-au vandut in Mamaia, la pretul de 8 dolari/mp, in perioada 2001-2003. Beneficiarul acestei suprafete a fost cetateanul libanez Mohammad Murad, patronul lantului Spring Time.
» Tranzactiile s-au facut prin negocieri directe, girate de semnatura fostului ministru al Turismului Dan Matei Agathon. Plata s-a esalonat in rate pe 5 ani, unele fara actualizarea cursului.
» In aceeasi perioada, tot prin negociere directa si in rate, s-au vandut hoteluri, vile, piscine, parcari, restaurante, terenuri de sport si centrale termice aflate in patrimoniul societatii Mamaia SA.
Privatizarile "prin negociere directa cu asociatii" au debutat din toamna anului 2001. Atunci, Agathon a inceput sa emita mandate speciale prin care il imputernicea pe reprezentantul Ministerului Turismului in cadrul Mamaia SA sa vanda diverse active ale societatii constand in cladiri si terenuri. Primul astfel de mandat special al lui Agathon, 3977/28.09.2001, a scos la vanzare ceva maruntisuri: chioscuri, grupuri sanitare, parcari. Printre acestea, s-au oferit "la pachet" si terenuri detinute de Mamaia S.A. La punctul 4 din mandatul special amintit, ministrul stabilea ca vanzarea activului cu teren Magazin Popas III trebuie sa se faca doar prin negociere directa cu asociatul "Emy Com Trade" SRL Constanta. Devenit specialist in evaluari, Agathon a stabilit si pretul minim al tranzactiei: 2,582 miliarde lei. Insa nici macar acesti bani nu erau incasati pe loc, ci in termen de 5 ani.
Dupa vanzarea constructiei Popas III Mamaia si a terenului aferent, ministrul Agathon a oferit printr-o modalitate controversata peste 8 ha in aceeasi zona. Desi era mult mai simplu sa organizeze o licitatie pentru a instraina aceste terenuri, Agathon a preferat sa le vanda "prin suplimentarea contractelor de leasing deja existente". Adica intai a inchiriat ter