Pe strada Paris la numarul 14 s-a deschis buticul de design interior British Gallery, functionand in acelasi timp ca studio foto de portrete. La vernisaj a fost prezent vecinul de la etaj din cocheta vila de langa Palatul Guvernului, Andrei Plesu, care a si vorbit in deschidere.
Datand dinaintea erei plasticului, obiectele de sticla, metal, lemn si piele au cu siguranta oarece farmec si rafinament. Cu toate acestea, nu au o identitate foarte bine precizata, fiind in mare o colectie de clisee identitare britanice, mai degraba decat obiecte unicat, cu o valoare estetica deosebita. Regasim la British Gallery harti, lupe, globuri pamantesti si machete de corabii amintind de trecutul colonial, o camera a copiiilor cu jucarii clasice si casute de papusi, umbrelute, camasi albe de noapte si cuverturi de lana si mohair evocand epoca victoriana, pe Marry Poppins si pe Peter Pan, fotolii Chesterfield, servicii de ceai, portelanuri, evantaie si accesorii pentru fumatorii de trabuc iesite din Jane Austin sau din filmele lui James Ivory. Desigur, buticurile de antichitati sunt o alternativa fericita la designul de interior de tip Mobexpert, iar obiectele expuse sunt cel mai adesea manufacturate si de cea mai buna calitate, dar lasa in acelasi timp impresia unor artefacte mic-burgheze – lupe, ceasuri, lenjerii, lustre – care incearca sa treaca drept rafinate si luxoase antichitati aristocratice.
Andrei Plesu si-a aparat vecinul, pe Eugen Ciocan, proprietarul magazinului, de acuzatia de paseism, declarandu-se un adept al timpului trecut, "singurul care are parfum" si un conservator, in sensul asumarii rolului imposibil de a frana si incetini "navala" timpului prezent, mereu prea grabit. "Frumusetea se gaseste astazi intr-un impas ingrijorator", crede Eugen Ciocan. "Tehnologia tot mai insistenta, natura tot mai devastata, dezastrul tot mai iminent tulbura iremediabil frum