„WiMAX se vinde bine spunând poveşti“, declara recent, pentru Capital, Johan Bergendhal, vicepreşedintele şi directorul de marketing al Ericsson. Numai că interesul manifestat deja de operatorii autohtoni pentru WiMAX arată că ar putea fi o poveste de succes. Evident, Bergendhal vorbeşte din perspectiva unuia dintre cei mai mari furnizori de echipamente telecom, lider în domeniul reţelelor 3G-HSPA, tehnologia de mare viteză de transmisie a datelor adoptată de major
„WiMAX se vinde bine spunând poveşti“, declara recent, pentru Capital, Johan Bergendhal, vicepreşedintele şi directorul de marketing al Ericsson. Numai că interesul manifestat deja de operatorii autohtoni pentru WiMAX arată că ar putea fi o poveste de succes.
Evident, Bergendhal vorbeşte din perspectiva unuia dintre cei mai mari furnizori de echipamente telecom, lider în domeniul reţelelor 3G-HSPA, tehnologia de mare viteză de transmisie a datelor adoptată de majoritatea operatorilor de telefonie mobilă. Iar pentru el, WiMAX, tehnologie de transmisie a datelor în reţelele de internet fără fir dezvoltată de Intel, reprezintă competiţia directă. Însă faptul că Sprint Nextel, al treilea operator de pe piaţa din SUA, a decis, la începutul acestui an, să renunţe la reţeaua sa CDMA 2000 în favoarea dezvoltării unei reţele WiMAX, nu mai e o poveste.
Iar decizia ANRCTI de a scoate la licitaţie, în toamnă, patru licenţe regionale şi două naţionale pentru a opera această tehnologie relansează, şi pe piaţa românescă, întrebarea devenită deja clasică atunci când se face referire la piaţa mondială a comunicaţiilor: WiMAX sau 3G?
„Cred că e mai bine să ne asumăm răspunderea şi să facem o licitaţie transparentă, pe bază de criterii economice, decât să facem una de tip competitiv, din dorinţa de a nu avea problem