Un barometru asupra stării de motivaţie a angajaţilor din mai multe ţări europene indică disponibilitate maximă din partea românilor pentru schimbarea locului de muncă. Motivul este emoţional. Ei sunt frustraţi de lipsa recunoaşterii implicării şi eforturilor depuse în activitate. Jean Baptiste Aloy, director de cercetare la Ipsos Research, filiala franceză a institutului care a coordonat Barometrul Accor Services 2007 în cele opt ţări participante, nu este surprins de
Un barometru asupra stării de motivaţie a angajaţilor din mai multe ţări europene indică disponibilitate maximă din partea românilor pentru schimbarea locului de muncă. Motivul este emoţional. Ei sunt frustraţi de lipsa recunoaşterii implicării şi eforturilor depuse în activitate.
Jean Baptiste Aloy, director de cercetare la Ipsos Research, filiala franceză a institutului care a coordonat Barometrul Accor Services 2007 în cele opt ţări participante, nu este surprins de rezultatele înregistrate în România. „Ca şi în celelalte ţări latine, românii au aşteptări foarte mari de la angajatori.“ Studiul dat recent publicităţii de Accor Services arată că românii se implică foarte mult în munca lor.
Spre deosebire de toate celelalte ţări cuprinse în cercetare, doar românii asociază munca ideii de plăcere. Belgienii, cehii, francezii, italienii şi spaniolii privesc munca din perspectiva securităţii, în timp ce slovacii şi turcii o consideră mai degrabă o rutină. Explicaţia ar putea fi dată de faptul că 69% din respondenţi se declară mulţumiţi de autonomia şi atmosfera de la locul de muncă, 66%, de programul de lucru şi 63%, de condiţiile de muncă, deşi aceste aspecte sunt prioritare şi pentru ceilalţi participanţi la sondaj din Europa.
Românii declară, în proporţie majoritară, că sunt mândri de munca l