Potrivit studiului Consumer Tracking efectuat de compania de cercetare GfK, 95% dintre romani fac cumparaturi de bunuri de larg consum duminica, la fel ca bulgarii si croatii. Totusi, in tari precum Rusia, Bosnia-Hertegovina si Serbia, proportia este chiar de 100%. Numai 69% din unguri avanta dupa cumparaturi duminica, restul de 31% preferand sa isi faca aprovizionarea in celelalte zile ale saptamanii. Daca pentru polonezi valoarea bunurilor de larg consum achiziti
Potrivit studiului Consumer Tracking efectuat de compania de cercetare GfK, 95% dintre romani fac cumparaturi de bunuri de larg consum duminica, la fel ca bulgarii si croatii.
Totusi, in tari precum Rusia, Bosnia-Hertegovina si Serbia, proportia este chiar de 100%. Numai 69% din unguri avanta dupa cumparaturi duminica, restul de 31% preferand sa isi faca aprovizionarea in celelalte zile ale saptamanii.
Daca pentru polonezi valoarea bunurilor de larg consum achizitionate duminica reprezinta in medie doar 3% din valoarea cumparaturilor saptamanale, pentru romani, la fel ca pentru rusi, aceasta atinge 13% din valoarea achizitiilor dintr-o saptamana intreaga, in timp ce pentru cumparatorii din Serbia o astfel de pondere atinge 16%, pentru cumparatorii din Bulgaria, Cehia si Croatia - 7-8%, iar pentru cei din Ungaria si Slovacia - 5%. Duminica, romanii cheltuie in medie pentru bunuri de larg consum, la o ocazie de cumparare, sensibil mai mult decat cheltuie in medie intr-o zi din saptamana. Aceeasi situatie se remarca si in cazul ungurilor, cehilor si polonezilor. Pentru bulgari, sarbi, croati si slovaci, bugetele destinate bunurilor de larg consum duminica sunt mai mici decat media saptamanii.
In ceea ce priveste locurile preferate de romani pentru cumpararea bunurilor de larg consum in ultima zi din saptamana, co