În lupta împotriva încălzirii globale, Bruxelles-ul ar putea crea o nouă specie pe cale de dispariţie – supercarurile. Parlamentarii europeni s-au întâlnit să rediscute interzicerea pe străzile Europei a maşinilor sport de mare putere.
Aşa că este posibil ca, în curând, maşini precum Ferrari, Maserati, Lamborghini ori Bentley, adorate pretutindeni de oamenii cu bani, ar putea deveni doar o amintire. Mai mult decât atât, în vizorul unui europarlamentar este orice autoturism care depăşeşte viteza de 130 de kilometri pe oră.
Conform Financial Times, Chris Davies, britanicul care a introdus propunerea, susţine că vânzarea autoturismelor sport de mare putere este o „prostie” şi „o demenţă politică şi ambientală”. Un argument pe care constructorii auto din Germania, Italia sau Marea Britanie îl vor combate cu toate forţele. Interzicerea acestor „pericole publice” pe străzile din Uniunea Europeană ar trebui să facă parte din strategia de reducere a emisiilor de dioxid de carbon.
Chiar şi dacă se va decide ceva, Germania va fi singurul stat care nu va fi afectat, de vreme ce viteza permisă pe autostrăzi este mai mare de 130 km/h. Iar propunerile Comisiei de a reduce emisiile produse de autoturisme cu 130 g pe kilometru până în 2012 sunt doar praf în ochi şi trebuie înlocuite cu propuneri mai concrete.
„Ţinta ar trebui să fie de 120 de grame pe km” şi companiile producătoare ar trebui să fie obligate să plătească amenzi pentru fiecare maşină vândută care se situează deasupra acestui nivel, mai spune britanicul.
ar maşinile care ar depăşi 130 km/h, din fabricaţie, ar trebui să nu primească licenţa de fabricare. Acestea ar cântări mai mult, ar consuma mai mult, ar produce mai multe noxe, pentru a nu mai vorbi de accidente. Propunerea ar avantaja producătorii francezi şi italieni – Renault sau Fiat –, dar i-ar dezavantaja pe germani, renumiţ