Românii ar putea călători cu cel puţin 250 km/h pe calea ferată, dacă Ministerul Transporturilor va constata că este eficientă introducerea unor trenuri de mare viteză. În acest scop se lucrează la un studiu de fezabilitate, care se speră că va fi gata în circa nouă luni şi care va indica şi zonele în care ar putea rula TGV-ul românesc. La ora actuală, cel mai rapid sector de cale ferată este cel cuprins între Bucureşti şi Câmpina, pe care se poate rula cu viteze de până la 160 km/h. La fel se va putea circula şi pe relaţia Bucureşti – Constanţa, după ce vor fi finalizate lucrările de modernizare.
Pe continent, recordul de viteză pentru trenurile de călători ce rulează pe şine este de 575 km/h şi a fost stabilit în urmă cu câteva luni de o garnitură special echipată a companiei de căi ferate franceze. (L.H.)
Românii ar putea călători cu cel puţin 250 km/h pe calea ferată, dacă Ministerul Transporturilor va constata că este eficientă introducerea unor trenuri de mare viteză. În acest scop se lucrează la un studiu de fezabilitate, care se speră că va fi gata în circa nouă luni şi care va indica şi zonele în care ar putea rula TGV-ul românesc. La ora actuală, cel mai rapid sector de cale ferată este cel cuprins între Bucureşti şi Câmpina, pe care se poate rula cu viteze de până la 160 km/h. La fel se va putea circula şi pe relaţia Bucureşti – Constanţa, după ce vor fi finalizate lucrările de modernizare.
Pe continent, recordul de viteză pentru trenurile de călători ce rulează pe şine este de 575 km/h şi a fost stabilit în urmă cu câteva luni de o garnitură special echipată a companiei de căi ferate franceze. (L.H.)