Primul vagon de tramvai de tip ITB produs in Romania socialista a fost reabilitat si scos ieri la plimbare prin Arad. Cu tramvaiul s-au plimbat membri ai Tram-Club-Banat, dar si aradeni care au fost deosebit de incantati. Vagonul va ajunge la Muzeul Tramvaielor de la Ghioroc, acolo unde se afla si primul vagon electric care a circulat acum 100 de ani in Podgoria Aradului.
Aradenii s-au uitat socati la tramvaiul care parea scos din cartile de istorie. Cu toate acestea, putini au fost cei care s-au incumetat sa urce in vagon. Vagonul a fost produs in anul 1954 si pana in 1959 a circulat la Sibiu.
Dupa ce a ajuns la Arad a fost folosit mai bine de zece ani doar pe liniile centrale ale orasului, pentru ca apoi, pana in 1973, sa fie tramvaiul care lega cartierul Gai de Arad. Deoarece partea de alimentare electrica nu mai corespundea s-a renuntat la acest vagon. Dupa mai bine de 30 de ani, el a fost renovat total, incercand sa i se pastreze specificul.
"Aceste tramvaie fac parte din istoricul zonei", a declarat Andreas Mausolf, presedinte al Tram-Club-Banat.
Renovarea a fost deosebit de anevoioasa. A durat aproape un an de zile si vagonul a fost adus exact la aspectul modelului original. Au existat probleme cu scaunele, deoarece nu s-a mai gasit modelul de acum peste 50 de ani. Bancutele sunt dispuse atat orizontal, cat si transversal pe directia de mers. "Calatoria cu acest tramvai renovat mi-a placut foarte mult.
Poti sa-ti alegi orice pozitie, nu numai sa stai cu fata sau cu spatele la directia de mers", a declarat Zenovia Sofia Tudor, pasagera in tramvaiul vechi. "Acest tramvai este o adevarata bijuterie pentru Arad. Vazandu-l, multi batrani isi aduc aminte de tineretea lor", a declarat Andreas Mausolf, presedintele Tram-Club-Banat. Primul vagon de tramvai de tip ITB produs in Romania socialista a fost reabilitat si scos ieri