CokeLive (organizat de compania Events) şi B’estival (proiect al Emag!c Entertainment) sunt cele mai importante evenimente muzicale de acest tip organizate vreodată în România, atât ca amploare, cât şi ca bugete investite - aproximativ două milioane de euro pentru CokeLive şi 2,3 milioane de euro în cazul B’estival. Dar sunt şi profitabile? Pentru mulţi tineri români, festivaluri de muzică ca Benicassim, Glastonbury, Sziget sau Exit au devenit, în ultimii doi
CokeLive (organizat de compania Events) şi B’estival (proiect al Emag!c Entertainment) sunt cele mai importante evenimente muzicale de acest tip organizate vreodată în România, atât ca amploare, cât şi ca bugete investite - aproximativ două milioane de euro pentru CokeLive şi 2,3 milioane de euro în cazul B’estival. Dar sunt şi profitabile?
Pentru mulţi tineri români, festivaluri de muzică ca Benicassim, Glastonbury, Sziget sau Exit au devenit, în ultimii doi ani, destinaţii de vacanţă atractive. Există mai multe motive care au condus la această situaţie: aprecierea monedei naţionale, dispariţia vizelor, accesul la apariţii discografice de ultimă oră, precum şi apetitul din ce în ce mai mare pentru alte genuri de distracţie. „Este o coincidenţă că au loc tot mai multe festivaluri“, spune Minel Stoica, promotion manager al companiei Fun Time Production, cea care a organizat în trecut concertele lui Phil Collins, Metallica sau Sting. „Pur şi simplu producţiile mari din ultimul timp au deschis gustul românilor şi organizatorii au văzut că se pot umple stadioane. Piaţa poate în acest moment să absoarbă o cantitate mai mare de evenimente.“
Era, deci, previzibil ca organizatorii locali de concerte să nu rămână indiferenţi faţă de o oportunitate care, cu doar trei-patru ani în urmă, ar fi fost de neimaginat: în acest an, B