„JTI va scumpi tigarile in medie cu 0,2 lei, insa la tigarile mai ieftine, scumpirea va fi mai mare. Din cauza structurii accizei, in cadrul careia a scazut componenta ad-valorem si a crescut acciza specifica, au crescut preturile pentru tigarile mai ieftine.
Dat fiind faptul ca nu va fi o scumpire masiva, nu credem ca vor fi efecte mari pe piata, doar ca se micsoreaza ecartul intre asa-zisele tigari ieftine si asa-zisele tigari scumpe“, a declarat agentiei MEDIAFAX Gilda Lazar, corporate affairs director Japan Tobacco International (JTI) Romania.
O majorare cu 0,2 lei pe pachet a preturilor tigarilor va fi operata si de compania Phillip Morris Romania. Pentru categoria cu preturi mai ridicate, scumpirea ar putea fi de 0,3 lei pe pachet.
Totodata, exista si companii care au majorat deja preturile tigarilor. Adrian Popa, corporate affairs director la British American Tobacco Romania (BAT) Romania, spune ca preturile la pachetele de tigari au crescut, incepind de luni, cu 0,2 lei - in cazul tigarilor din categoriile low, mediu si premium, in timp ce tigarile superpremium s-au scumpit cu 0,3 - 0,5 lei pe pachet.
La rindul sau, Andreea Tartacan, director de marketing la Galaxy Tobacco, sustine ca firma va scumpi tigarile, incepind cu 1 iulie, „pretul urmind sa fie majorat asemanator cu cresterile percepute de concurenta, de circa 0,2 lei“.
Integral in Cotidianul
„JTI va scumpi tigarile in medie cu 0,2 lei, insa la tigarile mai ieftine, scumpirea va fi mai mare. Din cauza structurii accizei, in cadrul careia a scazut componenta ad-valorem si a crescut acciza specifica, au crescut preturile pentru tigarile mai ieftine.
Dat fiind faptul ca nu va fi o scumpire masiva, nu credem ca vor fi efecte mari pe piata, doar ca se micsoreaza ecartul intre asa-zisele tigari ieftine si asa-zisele tigari scumpe“, a decl