Nimic nu pare a se schimba in atitudinea oficialilor damboviteni cand vine vorba despre principalele cai de acces rutier spre capitala Banatului. Nici o schimbare de regim sau de guvern nu a generat investitiile asteptate de timisoreni si absolut necesare din pricina traficului.
Despre autostrada de pe coridorul IV se vorbeste demagogic de vreo cinci ani, fiecare ministru si secretar de stat care s-a perindat in acest rastimp pe la Transporturi incercand sa ne convinga ca lucrurile sunt extrem de avansate si ca in cateva luni, cel mult un an, se va lucra de zor. Banii nu au fost niciodata o problema, iar pe lista prioritatilor autostrada in discutie ocupa un loc de frunte. Volubilul Ludovic Orban nu a apucat inca sa se exprime decisiv pe aceasta tema, in schimb predecesorul sau prezenta la inceputul acestui an planse frumos colorate cu traseul definitiv si cu termene clare.
Cu o siguranta de sine greu de egalat, Radu Berceanu ne-a explicat cum vor incepe in toamna acestui an lucrarile pe tronsonul Arad – Timisoara si cum se vor finaliza in cel mult doi ani. Evident, lucrurile stau cu totul altfel, pentru ca nimic nu este batut in cuie, exproprierile nu se stie cand vor incepe si, in consecinta, ni se prezinta noi termene: totul va fi bine si frumos, dar de la anul, sustin reprezentantii locali ai ministerului.
Jocul de-a autostrada nu este, insa, singurul si nici pe departe atat de frustrant pentru timiseni cum este cel legat de centura municipiului de pe Bega si al soselei spre Lugoj. In aceste cazuri avem de-a face cu o adevarata telenovela, deoarece santierele au fost deschise de vreo patru ani, in baza unor contracte semnate sub guvernarea PSD si care s-au dovedit extrem de "prietenoase" cu firma elena care le-a "castigat". Dupa nenumarate tribulatii, ezitari si compromisuri, ele au fost reziliate. Din pacate, lucrarile se vor relua in cel mai feri