În goana lor nebună după maşini, românii se lovesc tot mai des de o problemă care îi pune pe gânduri. Decizia de a cumpăra o maşină alimentată cu motorină în detrimentul uneia cu benzină se justifică din punct de vedere financiar numai dacă vor fi parcurşi cu ea 50.000 km. Majoritatea românilor sunt, la nivel declarativ, fani ai propulsoarelor diesel. Principalul motiv este legat de costurile ceva mai mici ale carburantului şi, mai ales, de consumul mai redus - care s
În goana lor nebună după maşini, românii se lovesc tot mai des de o problemă care îi pune pe gânduri. Decizia de a cumpăra o maşină alimentată cu motorină în detrimentul uneia cu benzină se justifică din punct de vedere financiar numai dacă vor fi parcurşi cu ea 50.000 km.
Majoritatea românilor sunt, la nivel declarativ, fani ai propulsoarelor diesel. Principalul motiv este legat de costurile ceva mai mici ale carburantului şi, mai ales, de consumul mai redus - care se traduce tot prin economii. Cu toate acestea, analizele realizate lunar de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată clar că piaţa este încă dominată de maşinile alimentate cu benzină, din cauza preţului de achiziţie mai mic. Astfel, în primele cinci luni ale acestui an, 57,9% din cumpărători au preferat autoturisme cu benzină, în timp ce în anul 2006, aceste motorizări au deţinut o cotă de piaţă de 59,7%.
Lăsând deoparte argumentele strict emoţionale care sunt pomenite în orice discuţie clasică disesel vs benzină, am decis să analizăm cele două opţiuni din punct de vedere financiar, luând ca bază de calcul modelul Peugeot 207 Urban. Am ales pentru comparaţie două propulsoare de 1,4 litri cu cilindree şi puteri apropiate, tocmai pentru a nu exista diferenţe majore din punctul de vedere al performanţelor. Astfel, mot