Termenul de livrare, pretul si finisajele sunt principalii factori care ii intereseaza pe potentialii cumparatori de locuinte noi inainte de a semna un contract de vanzare-cumparare.
Desi inca nu a fost finalizat niciun proiect rezidential de amploare din cele anuntate in ultimii ani, piata tranzactiilor cu apartamente in ansambluri rezidentiale noi este in continua crestere.
Primele proiecte rezidentiale care vor fi finalizate integral sau partial anul acesta sunt Quadra Place, Central Park, Planorama sau Jupiter, in care majoritatea apartamentelor au fost deja vandute.
Daca in urma cu un an romanii erau reticenti in achizitionarea unor apartamente care nu sunt "palpabile", in prezent gusturile clientilor au devenit tot mai ridicate, avand in vedere oferta in crestere. Potentialii clienti ai ansamblurilor rezidentiale au devenit mai pretentiosi si mai bine informati, solicitand atat informatii uzuale, cat si detalii despre istoricul companiilor implicate in proiect.
"In primul rand, la cumpararea de locuinte clientii se intereseaza cu privire la modul de stabilire a pretului: care este suprafata construita si respectiv utila, mai ales in situatia in care pretul promovat de dezvoltator este calculat pe metrul patrat. Din pacate metodologia de calcul a suprafetei de aplicare a pretului este foarte variata de la un proprietar la altul, motiv pentru care clientii sunt deseori nedumeriti", spune Andreea Andrei, marketing & PR coordinator in cadrul companiei de consultanta Esop. Piata locala este asaltata de companii care se grabesc sa anunte proiecte rezidentiale fara a avea sustinerea financiara si autorizatiile necesare, existand cazuri in care nu a fost incheiat nici macar contractul pentru achizitionarea terenului pe care urmeaza a fi dezvoltat un proiect rezidential.
"Clientii sunt in prima faza interesati de detalii concrete cu privire