Italia, Germania si Franta au acoperit 65% din valoarea totala a tranzactiilor de active unice, respectiv 843 de milioane de euro. Considerata de unii analisti drept cel mai bun indicator al maturitatii pietei imobiliare dintr-un anumit stat, piata hotelurilor se dovedeste din ce in ce mai profitabila, la concurenta cu spatiile de birouri sau rezidentiale. Principalii indici ai indus
In 2006 hotelurile din toate regiunile lumii au inregistrat cresteri semnificative ale veniturilor pe camere disponibile (revPAR). Plutonul a fost condus de hotelurile si locurile de cazare din Orientul Mijlociu, unde indicele revPAR a inregistrat cea mai puternica apreciere, de 16%.
In Europa cresterea a fost de 12%, pana la un nivel de 102 dolari, un ritm de crestere dublu fata de anul precedent, conform unui studiu al companiei de consultanta Deloitte.
Veniturile consistente ale lanturilor hoteliere din Europa au fost stimulate consistent de evenimente sportive de anvergura ca Olimpiada de iarna din Italia sau Cupa Mondiala la Fotbal din Germania.
In cazul Americii Centrale, cresterea numarului de turisti cu circa 8% in 2006 a determinat o apreciere de 13% a veniturilor pe camera disponibila, pretul mediu pe camera/zi urcand cu 12,3%, pana la un nivel de 122 de dolari. Campioana absoluta la aprecierea indicelui revPAR-ului anul trecut a fost India, cu un ritm de crestere de 30% fata de anul precedent.
Tranzactie hoteliera de 500 de mil. dolari
Profitabilitatea pietei nu a trecut neobservata nici de catre investitorii din SUA, care au ridicat piata hotelurilor la un nivel de tranzactii record, respectiv 35,3 miliarde de dolari (26,5 mld. euro), luand in considerare numai tranzactiile mai mari de 10 milioane de dolari (7,5 mld. euro), conform unui raport al companiei americane de consultanta imobiliara Jones Lang Lasalle.