Pista artificiala de schi (Foto: Cotidianul)
Definindu-se drept un oras al recordurilor, emiratul arab isi cistiga cea mai mare parte din venituri din turism si atrage specialisti pe care ii plateste regeste. Orice excursie incepe la muzeul Dubaiului, unde sint recreate conditiile in care traiau locuitorii tinutului in urma cu 30-40 de ani, inainte de descoperirea petrolului si de explozia dezvoltarii emiratului.
Barcile traditionale (abra) mai servesc si acum drept taxiuri pe apa si strabat cu viteza, in toate directiile, asa-numitul Creek (piriu) care traverseaza orasul.
Cei care doresc sa faca o calatorie in timp insa si sa traiasca o experienta cit mai autentica a vietii beduinilor se pot aventura in desert, la una dintre taberele recreate special in acest scop. Un “safari in desert” incepe insa cu “un numar” absolut modern: raliul pe dune, cu masinile de teren.
O distractie care nu are, aparent, nimic spectaculos, ofera, in realitate, o doza cu totul originala de adrenalina. Condusul pe nisipul rosu al desertului este foarte dificil, pentru ca risti sa te infunzi in dunele inalte uneori chiar de zeci de metri.
Emiratezii imbracati in portul traditional al beduinilor sint maestri ai volanului si stiu sa derapeze pe dune si sa evite rasturnarea masinii exact atunci cind ai senzatia ca te vei da inevitabil peste cap.
Dupa emotiile safariului motorizat, treci la alt tip de transport, mult mai putin periculos: calaritul pe camile, unde risti eventual doar sa fii scuipat, daca enervezi animalul, care are astfel de deprinderi prea putin civilizate.
Ori daca nu esti atent, sa fii aruncat de pe cocoasa, intrucit camila, care sta asezata cind te urci in sa, se ridica intii pe picioarele din spate, iar apoi, brusc, si pe cele din fata, catapultindu-te pe spate daca nu te tii bine de minere.
E