Încă o zi în care sute de taximetrişti şi şoferi de microbuze s-au prăjit pe străzile din Craiova. Iar alături de ei, cardiaci, hipertensivi, nervoşi şi exasperaţi - călătorii au ajuns la limita răbdării. Numai la ora prânzului, termometrul instalat în interiorul maşinilor se blocase - peste 50 de grade Celsius!
9.20. Taxi PML - Dacia Logan. Aer condiţionat, dar numai la manual, pentru că maşina se întreţine cu economie. Înăuntru, la semafor, soarele încinge aerul cu fiecare minut - 30 de grade. Aşezat pe mijlocul banchetei din spate - să-l adie curentul slab de la cele două geamuri deschise în faţă - clientul transpiră până să ajungă cursa la jumătate. Ieşit în traseu de numai două ore, şoferul începe şi el să năduşească. Se uită cu nerăbdare la ceas, aşteptând ora pauzei.
„La fiecare patru ore îmi iau câte o pauză şi fug acasă să fac un duş. Mă întorc apoi la muncă, cu sticla de gheaţă de la congelator în portbagaj. Am noroc că lucrez pe un Logan şi mai dau din când în când drumul la aerul condiţionat. Nu face însă faţă caniculei din oraş. Mai ales în orele de vârf, între 12.00 şi 18.00, când şi aglomeraţia este înnebunitoare, Craiova e în cuptor!“, spune Florin D., de 32 de ani, taximetrist. Nu munceşte mai puţin de 12 ore pe zi, pentru că nu-şi permite să piardă banii cu care îşi întreţine familia. Mai mult, de două săptămâni, numărul curselor s-a mărit simţitor. E drept că asta nu compensează deshidratarea, nervii şi, uneori, ameţelile cu care se pricopseşte un taximetrist pe zi, dar, ca majoritatea colegilor, Florin consideră că merită osteneala şi chiar riscul.
În Tico, ia foc bordul!
10.00. Taxi Romnicon - Cielo. Şofer este Marin Chimingeru. Lucrează 12 cu 24, adică a intrat în tură la 6.00 dimineaţa şi iese a doua zi, la aceeaşi oră. Ceea ce, pe o temperatură de 33 - 34 de grade Celsius, cât îi arată termometrul pe bord n