Zona de vest a tarii este una dintre cele mai atractive locatii pentru dezvoltatorii de proiecte logistice datorita accesului facil catre infrastructura din tarile dezvoltate ale Uniunii Europene. Clujul este in prezent cel mai activ oras din vestul tarii
In tarile din regiune, ponderea spatiilor cu destinatie logistica este de ordinul sutelor de hectare, in timp ce la noi aceasta afacere se afla inca in stadiul de dezvoltare, potrivit analistilor imobiliari. Astfel, daca la Budapesta exista 700.000 de metri patrati spatiu logistic, la Bucuresti suprafata este de aproximativ 300.000 de metri patrati.
Cu o oferta in mare parte imbatranita, principalele spatii disponibile in orasele Romaniei nu mai corespund din punctul de vedere al cererii de spatii, dorintelor investitorilor interesati in dezvoltarea de centre logistice sau de spatii de depozitare presupunand standarde ridicate.
Pe piata din Cluj-Napoca sunt inchiriati in prezent 110.000 de metri patrati de spatii cu destinatie logistica, din 200.000 de metri patrati disponibili in acest moment. Insa, din totalul spatiilor logistice doar 40% sunt constructii noi, restul fiind spatii existente pe vechile platforme industriale. Insa dezvoltatorii imobiliari au anuntat tot mai multe proiecte de logistica in zona Clujului, care ar putea deveni al doilea hub de spatii logistice si industriale dupa autostrada Bucuresti-Pitesti, unde se vor construi in urmatorii trei-patru ani circa un milion de metri patrati de hale logistice.
"In ultimul timp se poate observa orientarea investitorilor catre construirea de spatii logistice in detrimentul cumpararii celor vechi. Acest fapt se datoreaza necesitatilor investitionale destul de ridicate pentru modernizarea spatiilor existente, multe dintre ele neavand rampe pentru incarcare-descarcare sau o infrastructura potrivita pentru depozitare", declara