In urma cu cativa ani, in Romania a aparut prima generatie de designeri, si odata cu ea, o noua tendinta pentru piata de mobilier: mobila semnata de specialisti.
A inceput ca un curent generat de cativa oameni care si-au lansat propriile colectii si care nu a avut mult de asteptat inainte ca romanii sa "prinda gustul" pentru mobilierul personalizat. Mobila de designer, tendinta foarte populara printre occidentali, inseamna in primul rand lux, dar si unicitate sau exclusivism. Colectiile lor de serie limitata sunt apreciate de cunoscatori, care isi pot permite sa se aseze in living pe o canapea de 7.000 de euro. "Se disting trei mari categorii de clienti: cei (cu venituri - n.red.) peste medie care isi permit un lux, care deja sunt familiarizati cu anumite concepte si care stiu ce vor, au vazut deja in cataloage nume mari de designeri si apeleaza de la inceput la ei, clientul mediu care isi da seama pe parcurs ca nu are nici timp, nici suficiente idei si apeleaza ulterior la designer; din cea de-a treia categorie fac parte tinerii care acum pornesc la drum si se bucura ca au in sfarsit o casuta a lor, uneori fara nimic in ea, si romanii peste 55-60 de ani care isi accepta statutul", a spus Anca Iorgoveanu, designer care si-a creat propria afacere de profil Euro Arc Invest.
Sticla, regina interioarelor
Mobila marca unui designer roman este mobila simpla, eleganta, romanii renuntand de cativa ani buni la spatiile opulente si la liniile complicate. Ideea de baza este de minimalism si de imbinare de stiluri, insa cu cat mai simplu, cu atat mai bine. Spatiul agreat de designer este spatiul deschis, luminat natural. In acest decor obiectele din sticla sunt la mare cautare, de la piesele de mobilier la decoratiuni si pana chiar la pereti despartitori. O importanta aparte o are lumina, al carei efect poate sa fie crucial in crear