Mai mult de jumatate din romani au aspirator, radio si masina de spalat rufe automata, insa doar 9,3% au aparat foto digital si numai 5,3% video player. In plus, doar 2,4% din caminele studiate sunt dotate cu sisteme Home Cinema sau DVD recordere. Dotarea cu echipamente electrocasnice a gospodariilor din Romania a crescut in ultimii ani, dar gradul de penetrare a echipamentelor hi-tech ramane inca la un nivel destul de scazut, potrivit unui studiu realizat de GfK in vederea stabilirii unui esantion
Compania GfK Romania, care a fost desemnata sa masoare, in perioada ianuarie 2008 - decembrie 2011, in exclusivitate, audienta posturilor de televiziune din Romania, va livra primele date de proba Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientei (ARMA) in luna decembrie a acestui an.
Potrivit cercetarii, aproape toate casele romanilor, respectiv 92% la suta, au in dotare aparate TV functionale, numai 1,6% din acestea fiind LCD-uri sau televizoare cu plasma. In mediul urban, 37% din camine au cel putin doua televizoare.
Dincolo de televizor, romanii au in casa aproape toata aparatura electrocasnica strict necesara (frigider sau aragaz), mai slab fiind reprezentat capitolul hi-tech. Astfel, mai mult de jumatate din romani au aspirator, radio si masina de spalat rufe automata, insa doar 9,3% au aparat foto digital si numai 5,3% video player. In plus, doar 2,4% din caminele studiate sunt dotate cu sisteme Home Cinema sau DVD recordere.
In ceea ce priveste modul de receptie a programelor TV, studiul arata ca 74% din gospodarii dispun de receptie prin cablu analog, 10% au antena individuala si doar 1% receptioneaza programele prin antena colectiva. O crestere semnificativa se inregistreaza in cazul DTH-urilor (Direct To Home), acestea ajungand la 13% din gospodarii fata de ponderea aproape inexistenta de acum patru ani.
"Aceasta creste