Forumul donatorilor din Romania (FDR) a prezentat ieri Top 10 al companiilor filantrope din Romania, comparativ cu topurile similare realizate in alte tari din Europa Centrala si de Est si in Rusia, in
cadrul proiectului CEENERGI (Central and Eastern European Network for Responsible Giving).
In top au intrat: BRD, cu donatii si sponsorizari in valoare de 1,3 milioane de euro, GlaxoSmithKline - cu 562.927 de euro, Zentiva - cu 362.401 de euro, A&D Pharma - cu 209.100 de euro, HVB-Tiriac - cu 200.000 de euro, Impact - cu 110.000 de euro, Ductil - cu 67.500 de euro, Lindab - cu 65.000 de euro, Ozone - cu 50.000 de euro si Arctic - cu 37.000 de euro.
In total, donatiile celor zece pentru proiectele sociale (in bani, bunuri, materiale de constructii, servicii etc.) au insumat peste 2,9 milioane de euro.
Domeniile de interes pentru donatorii din Romania au fost: combaterea cancerului de san, sprijinirea copiilor fara adapost, a celor cu dizabilitati mentale si fizice, a femeilor si copiilor victime ale violentei domestice, a persoanelor cu handicap fizic, a aratat Magdalena Stoian, directorul executiv al FDR.
Alte sume au fost directionate catre ingrijirea medicala si stomatologica, centrele de asistenta sociala, biserici, scoli si sinistrati.
Cifrele, verificate
Un top similar va fi realizat si pentru 2007, cand FDR va lua in considerare atat sumele totale alocate de companii pentru donatii, cat si gradul de implicare a firmelor in proiectele sociale (procentul din profitul brut alocat acestor proiecte), a precizat Stoian.
Ca si in cazul topului pe 2006, cifrele furnizate de companii vor fi verificate de FDR, pe baza informatiilor continute in bilanturile contabile, in contractele de donatii si sponsorizari.
"Acest model al topului donatorilor este preluat din Marea Britanie