Piata fortei de munca din Cluj s-a schimbat radical in ultima vreme prin aparitia centrelor de servicii suport (Shared Service Centre sau SSC) si a externalizarii proceselor din cadrul companiilor internationale (Business Process Outsourcing sau BPO).
Pentru posturile de entry-level, segmentul vizat il reprezinta tinerii absolventi clujeni, avantajati de multiligvismul caracteristic regiunii, dar si de competentele deosebite inregistrate in ultima perioada, se arata intr-un studiu efectuat de compania de resurse umane Psihoselect.
De ce tocmai orasul Cluj? Daca in ultimii ani piata internationala a ales India, migrand spre Europa de Est, anul acesta a venit si randul Romaniei sa isi dezvolte potentialul. Dupa intrarea Genpact in capitala in urma cu doi ani, prin promovarea primului centru suport din tara, o serie de companii de renume si-au facut aparitia in peisajul romanesc, ca IBM, Oracle, Hewlett-Packard si Accenture.
Recent, Consiliul Judetean (CJ) Cluj a declarat ca va dezbate un proiect de hotarare referitor la modul de colaborare cu firma finlandeza Nokia, care a anuntat o investitie de circa 200 de milioane de euro la Cluj, potrivit NewsIn. Investitia Nokia la Cluj a fost estimata la 200 de milioane de euro si va crea aproximativ 15.000 de noi locuri de munca, o parte fiind destinate noilor absolventi.
Beneficiand de un profil universitar unic in Romania, Clujul a devenit rapid o sfera de interes pentru marile companii care isi deschid centre de servicii suport in domenii precum IT, contabilitate financiara, aprovizionare. “Cu un numar de aproape 100.000 de studenti la o populatie de circa 320.000 locuitori, Clujul are o rata a populatiei tinere inalt educate care nu poate fi intalnita altundeva în Romania”, declara Monica C. Ion, managing partner al Psihoselect.
Spectrul larg de limbi vorbite si cunostintele solide de IT si co