Patronii care-si motiveaza angajatii pot avea un profit cu 24 la suta mai mare pentru companii daca se implica in relatia cu subordonatii, indica un studiu realizat in 2006/2007 in zece tari din Europa Centrala si de Est, printre care si Romania.
Diferenta dintre angajatorii implicati si cei neimplicati este determinata de corectitudinea fata de salariati, abilitatea de a inspira oamenii, recunoasterea si recompensarea performantelor acestora, gradul ridicat de incredere in acestia si satisfactia oferita de liderii companiei. Cresterea implicarii angajatilor poate fi determinata de completarea planurilor de beneficii financiare si nonfinanciare (30 la suta), oportunitati in dezvoltarea carierei (29 la suta) si imbunatatirea metodelor de valorizare in cadrul companiei (28 la suta).
Doar unu din trei angajati crede ca este platit corect si tot unul din trei considera ca actuala slujba este mai stimulativa comparativ cu alte posibile job-uri. Astfel se explica deciziile multor angajati de a-si schimba locul de munca pentru promisiunea unui castig mai substantial. Majoritatea salariatilor, respectiv 62 la suta, nu se vad la acelasi loc de munca mai mult de un an si numai 19 la suta dintre ei considera ca ocupa un post mai motivant decat la alte companii.
Specialistii in resurse umane avertizeaza companiile si managerii ca vor fi dezamagiti de performanta daca vor esua in motivarea angajatilor, tot mai constienti de propriile valori.
Dorinta de mobilitate a crescut, 47 la suta dintre angajati considerand ca le-ar fi mai usor sa-si gaseasca un loc de munca daca-l parasesc pe cel actual, in timp ce alti 33 la suta considera acest lucru posibil, dar cu efort. Doar 8 la suta sunt mai conservatori, declarand ca se tem sa-si caute un nou job.
In acest context, tot mai multi specialisti estimeaza ca in urmatorii 3-5 ani atragerea si motivarea perso