Capitanii Alexandru Alexiu si Romulus Scarisoreanu au efectuat in perioada 16 august-8 septembrie 1907 un mars de rezistenta calare pe traseul Bucuresti - Istanbul - Constanta. Ideea i-a apartinut capitanului R. Scarisoreanu. Cei doi ofiteri nu au primit nicio recompensa din partea Ministerului de Razboi, din cauza ca. .. nu s-au aflat intr-o misiune comandata.
Ofiterii au ales itinerarul pornind de la premisa de a se gasi "drumul cel mai direct". In acest scop au analizat, Handke-Atlas, Harta Institutului Geografic austriac si Harta topografica ruseasca a Peninsulei Balcanice. Ruta cea mai scurta a fost stabilita pe directia Bucuresti - Ruse (Rusciuk) - Sumla - Iamboli (Yambol) - Edirne (Adrianopol) - Istanbul (Constantinopol).
Capitanul A. Alexiu a folosit calul Cartus, adus, in aprilie 1906, de la Sabadka (Ungaria). Generalul Alexandru Averescu (1859-1938), ministru de razboi, a aprobat marsul celor doi ofiteri, iar Ministerul de Externe a contactat guvernele bulgar si turc pentru a le acorda "libera trecere". Executivul turc a ordonat Valiului de Adrianopole si Mutaserifului de Ceatalgea sa le asigure libera trecere si asistenta necesara ofiterilor romani. De asemenea, ministrul de externe turc a trimis celor doi capitani si un bilet de libera trecere, scris cu caractere turcesti. Bulgarii au aprobat solicitarea partii romane, cerand detalii suplimentare despre punctele de trecere a frontierei pe unde urmau sa intre si sa iasa din Bulgaria ofiterii romani.
Capitanii au fost imbracati in haine civile, fiind insotiti de un soldat care transporta doua cutii. Una a fost destinata lenjeriei si obiectelor de toaleta necesare celor doi, iar a doua a fost folosita pentru depozitarea unor accesorii necesare intretinerii cailor (perii, tesale, potcoave, caiele, ciocan s.a.).
Initiatorii marsului, folosind o salupa, au traversat Dunarea la Giurgiu