Ideea de publicitate in taxiuri ii apartine directorului firmei clujene “5 Fingers”, Calin Nas, care s-a inspirat de la firmele similare de publicitate din Budapesta si a inventat conceptul de “cabvertising”.
Publicitate pe toata durata calatorieiFoto: HotNews.ro
40 de taximetre ale companiei clujene Diesel 947 au fost echipate de firma de publicitate cu ecrane si DVD playere. Aparatele, impreuna cu tetierele in care sunt incorporate, au fost achizitionate de la un furnizor chinez, care se ocupa si de service-ul acestora.
“Publicitatea indoor pe taxiuri are un impact deosebit de puternic, deoarece oamenii sunt oarecum obligati sa priveasca ecranul DVD player-ului pe toata durata cursei. In acelasi timp li se respecta si intimitatea, deoarece clipurile publicitare ruleaza fara sonor”, a declarat Calin Nas pentru HotNews.ro.
Investitie in aparatura chinezeasca
Firma “5 Fingers” s-a ocupat initial cu reparatii de calculatoare, pana cand Calin Nas a vrut sa intre pe piata publicitatii “outdoor”. Birocratia si “reticentele” Primariei Cluj au blocat investitia, astfel incat Nas a ales sa intre intr-o afacere publicitara “indoor”, care sa presupuna mai putine contacte cu autoritatile locale.
Afacerea a costat 12 000 de euro, din care 25% au insumat cheltuielile de transport din China. Ceea ce inseamna ca pentru echiparea unei masini, costurile se ridica la 300 de euro. Aparatele pornesc automat, odata cu pornirea motorului si functioneaza pana la terminarea cursei.
Costurile practicate de firma de publicitate se ridica la 800 de euro pentru un clip publicitar de 30 de secunde sau la 500 euro pentru 15 secunde. Preturile sunt negociabile, iar clipurile pot depasi 30 de secunde.
Calin Nas, patronul firmei "5 Fingers"Foto: HotNews.ro
Firma “5 Fingers” a lansat afacerea abia de doua luni, si