Coşciuge aduse din Germania sau Italia, la preţuri „promoţionale“ de 40 sau 60 de milioane de lei vechi, transportul produselor funerare sau chiar a defunctului până la cimitir gratis sunt doar câteva dintre ofertele de pe piaţa craioveană a serviciilor funerare.
Ca în orice domeniu care se respectă, şi pe piaţa serviciilor funerare, de la începutul anului, o dată cu intrarea ţării noastre în Uniunea Europeană, au apărut modificări majore atât în ceea ce priveşte oferta, calitatea, cât şi preţurile practicate. Pentru a rezista însă pe piaţă, mulţi administratori ai firmelor de pompe funebre au făcut oferte tot mai tentante, răsplătind clientul cu bonusuri pe măsură. Şi cum craiovenii pun preţ pe calitate, firmele de servicii funerare au găsit alternative ideale: marfă adusă la comandă, din Occident, de calitate, coşciuge metalice capitonate cu mătase de cea mai bună calitate, pânza şi lenjeria pentru sicriu din materiale alese.
Coşciugul de lemn, înlocuit de cel metalic
Şi cum europenii ne-au impus să lăsăm la o parte sicriele din lemn, preţurile au crescut semnificativ, ajungând chiar la sume piperate. Aşa că bieţii oameni care pierd pe cineva drag sunt nevoiţi să renunţe la instalaţia de aer condiţionat visată şi chiar la un televizor cu plasmă pentru a achiziţiona coşciugul adus de la mii de kilometri distanţă. Şi cum reclama este sufletul comerţului, vânzătorii craioveni de obiecte funerare se întrec să îşi prezinte gama de produse. „Oferta noastră de preţuri la coşciuge începe de la trei milioane şi se opreşte la ultimele tipuri de coşciuge, mari, care ajung la 60 de milioane de lei. Cele mai vândute însă sunt cele la preţuri mici şi medii, craiovenii fiind prinşi în momentele de suferinţă în mari crize financiare“, a spus Marschall Alfred, unul dintre administratorii unei importante firme de pompe funebre din Craiova. În pl