Apa de la fântânile arteziene din Piaţa Unirii a devenit roz. În unele locuri e portocalie, mov sau albastră. Nu pentru că ar fi infestată, ci tocmai pentru că (încă) nu e. Coloratul apei este în fond un „performance” al artistului Daniel Gontz. Cu acest act artistic, Gontz spune că face o trimitere nu numai la canicula şi raţionalizarea apei cu care ameninţă meteorologii, la teama de apă infestată, dar şi la semnificaţia Bulevardului Unirii. Acesta face legătura între Piaţa Unirii şi Casa Poporului.
Piaţa este un loc în care arhitectura comunistă „a căpătat un straniu aer festiv, pe alocuri grotesc, izolat de panouri publicitare”, după cum spune artistul, în timp ce actualul Palat al Parlamentului a rămas neschimbat. Ciudatul fenomen de colorare a apei nu a rămas fără spectatori. Zeci de oameni s-au oprit în primele zile să facă fotografii şi, la câte maşini s-au oprit sau au încetinit, organizatorii performance-ului se aşteptau să se blocheze circulaţia. Lucrul încă nu s-a întâmplat, dar până joi, când apa va deveni din nou transparentă, mai e timp. (R.B.)
Apa de la fântânile arteziene din Piaţa Unirii a devenit roz. În unele locuri e portocalie, mov sau albastră. Nu pentru că ar fi infestată, ci tocmai pentru că (încă) nu e. Coloratul apei este în fond un „performance” al artistului Daniel Gontz. Cu acest act artistic, Gontz spune că face o trimitere nu numai la canicula şi raţionalizarea apei cu care ameninţă meteorologii, la teama de apă infestată, dar şi la semnificaţia Bulevardului Unirii. Acesta face legătura între Piaţa Unirii şi Casa Poporului.
Piaţa este un loc în care arhitectura comunistă „a căpătat un straniu aer festiv, pe alocuri grotesc, izolat de panouri publicitare”, după cum spune artistul, în timp ce actualul Palat al Parlamentului a rămas neschimbat. Ciudatul fenomen de colorare a apei nu a rămas fără spectatori. Zeci de oame