Bugetele de training ale companiilor ajung la sute de mii sau chiar milioane de euro pe an. Cum au grija oamenii de HR ca livrarea unor cursuri pentru angajati - care implica costuri semnificative, resurse si mult timp - sa nu devina doar simple formalita
Pentru directorii de resurse umane, exista cel putin doua viziuni care tin de livrarea unui training. Pe de o parte, unii considera ca un astfel de proces trebuie inceput doar atunci cand e in concordanta cu nevoile organizatiei, iar continutul sau trebuie personalizat in functie de acest lucru.
Astfel, Gabriel Matauan, HR&Public Affairs Director in cadrul Lafarge Romania, este de parere ca trainingul nu este un panaceu, menit sa rezolve orice problema organizationala. "El este eficient numai in masura in care nevoile au fost corect identificate, obiectivele de invatare - clar stabilite si programul proiectat si livrat in linie cu acestea", explica Matauan, precizand ca trainingul trebuie sa fie o decizie bine cumpanita si atent circumscrisa unor obiective clar formulate.
Pe de alta parte, exista si viziuni mai radicale ale unor manageri de resurse umane care nu ar renunta sub nicio forma la training. Florin Petrescu, director de resurse umane al Citibank Romania, este atat de convins de eficienta trainingului pentru angajatii sai, incat spune ca lipsa acestuia nu este o optiune de luat in seama.
"Exista comparatii numeroase intre departamentele care au avut expunere la anumite sesiuni de pregatire si cele care nu au avut. Din toate punctele de vedere suntem convinsi de eficienta trainingurilor noastre. Trebuie doar sa ne asiguram ca sesiunile de pregatire raspund asteptarilor si necesitatilor participantilor, sunt practice si interactive", este de parere Petrescu.
In opinia sa, trainingul este pentru banca o necesitate, care asigura departamentul de resurse umane ca are oam