Consiliile judetene Braila si Tulcea s-au asociat pentru a construi un pod peste Dunare.
Ministerul Transporturilor nu considera oportuna o investitie de 320 milioane de euro.
Construirea unui pod peste Dunare in zona Braila-Macin face din nou valuri in judetele Braila si Tulcea. Consiliile judetene din cele doua judete s-au asociat, zilele trecute, pentru a promova aceasta investitie, estimata la circa 320 milioane de euro.
Conform acordului de parteneriat semnat de presedintii Gheorghe Bunea Stancu (CJ Braila) si Gheorghe Bunduc (CJ Tulcea), administratiile din cele doua judete se angajeaza "sa asigure sumele necesare pentru achizitionarea terenului pe care se va realiza investitia, sa identifice programe de finantare pentru derularea investitiei, sa cofinanteze documentatia in vederea realizarii proiectului".
Aceasta investitie controversata a fost initiata, in 2001, de Guvernul Nastase, care a comandat Institutului Japonez de Consultanta un studiu pentru construirea respectivului pod. Consultantii japonezi au predat Ministerului Transporturilor, in 2002, un studiu in care propun realizarea unui pod peste fluviu cu o lungime de 1,5 kilometri, din care deschiderea efectiva peste Dunare este de 900 metri. Capul brailean al podului este proiectat in apropierea localitatii Baldovinesti, iar pe malul din judetul Tulcea se preconizeaza realizarea unui viaduct de aproximativ 10 kilometri care sa traverseze amenajarea agricola Macin-Smardan din aval de satul Smardan pana in apropierea satului Jijila.
Fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea a declarat ca a renuntat la colaborarea cu japonezii, care propusesera si o finantare convenabila a investitiei pentru ca "Romania nu se integreaza in Asia, ci in UE". seful sau, premierul Nastase, l-a contrazis dupa cateva luni pe Mitrea. In urma unei vizite in China, Nastase a declarat ca a conve