Penultima escrocherie mediatica
Intr-o simbata, crucisatorul presei romanesti a pornit la razboi. Sau, mai bine zis, la cruciada. Cavalerii CTP-ului au intrat in plin in prima pagina de weekend cu un subiect asa-zis senzational: "falsele calugarite tamaduitoare online dau tepe prin mica publicitate".
Trei fotografii in sepia cu trei tanti imbracate ca niste ninjalai trebuiau sa ilustreze fraudele demascate de cei doi reporteri gindiristi: fiice de-ale Tatalui care se dau drept vindecatoare albe si cu frica Lui sint, de fapt, niste tepare amarite care-i fraieresc pe alti amariti creduli.
Insa, in editia de luni, Gandul nu s-a putut abtine si a facut dovada solidaritatii intre tepari: a publicat din belsug anunturile maicutelor respective, in paginile de mica publicitate.
Cu Gandul nu gindesti
Subiectul "falselor calugarite online" era cu atit mai senzational cu cit era transmis in direct, live, de la fata locului si de la spatele ziarului. Ce e drept, presedintele Clubului Roman de Presa, promotor al eticii presare, n-a indraznit sa le bage si simbata la inaintarea pozitiva.
Asa ca s-a sacrificat si, in pagina de mica si foarte mica publicitate, a bagat-o doar pe Maicuta Stefania care "va rezolva orice problema chiar si telefonic." Anuntul se incheia cu un g mic, intre paranteze. G de la Gandul, normal, ca doar Cristian n-a fost niciodata adeptul P-ului de la publicitate... Cititorul ce-ar fi trebuit sa inteleaga de aici? Normal, ca Maicuta Stefania NU e falsa.
Nu e greu de presupus ca articolul de deschidere a fost comandat chiar de respectiva, pentru eliminarea negrei concurente. Ziarul CTP-ului poate patenta astfel o noua tactica: platesti anunt de unspe cuvinte la pagina 16 si primesti, ca bonus, exterminarea dusmancelor.
Oare Stefania in ce o fi platit? In descintece moca, in