Pana de curand, afisajele multimedia online pierdeau teren in urma cautarii si mesajelor online sub forma de text, mai ales in privinta livrarii specifice, imediate a informatiei. In schimb, majoritatea afisajelor publicitare online se refereau strict la promovarea imaginii de brand. Nu si pentru Yahoo SmartAds, care va revolutiona sistemul de publicitate online.
Yahoo mizeaza pe conceptul de “targetare comportamentala”, anuntand noi modalitati de dezvoltare a publicitatii online, privind interactiunea inteligenta, imediata, dintre clientii specifici si anunturile publicitare online. Noul produs, denumit Yahoo SmartAds (reclame inteligente), va contribui cu siguranta la individualizarea publicitatii online in functie de target-ul vizat.
SmartAds vine in sprijinul agentiilor care isi construiesc materialul publicitar pe baza informatiilor furnizate individual de potentialii cumparatori si a datelor reale oferite de companiile producatoare sau furnizoare de servicii.
De exemplu, o persoana care cauta online informatii despre un produs electrocasnic va putea observa si accesa un anunt publicitar care indica preturile produsului respective din magazinele aflate in perimetrul rezidential al cumparatorului.
Internetul a promis de mult aparitia asa numitului “one-to-one marketing”, dar fara prea mult success. “Agentiile de publicitate au intampinat probleme in valorificarea acestor resurse ale Internet-ului”, a declarat Todd Teresi, vice presedinte al dezvoltarii pietelor de desfacere pentru Yahoo. ”Abia acum putem vorbi de one-to-one marketing”.
Lansarea SmartAds vine intr-o perioada de relansare a afacerii Yahoo dupa plecarea presedintelui Terry Semel si a directorului de vanzari Wenda Harris Millard, dublata de numeroasele incercari de a ajunge din urma rivalul Google pe segmentul de search advertising.
SmartAds se recomanda ca un conc