Pe platoul cu avioane MIG si elicoptere PUMA, s-au intalnit fosti si actuali zburatori, impreuna cu cei din umbra lor, cei care sustin aripile pentru zbor.
Amintiri
Constituita in 1982 si transferata la Campia Turzii in 1987, Escadrila 48 a fost cea care a venit sa tulbure linistea platoului cu zgomot de avioane MIG si, mai apoi, de elicoptere PUMA. Din pacate, cel care a fost primul comandant, maiorul (in '87) Ioan Bondoc, a fost prezent numai in cuvintele nostalgice ale fostilor colegi si subalterni.
Aerodromul militar de aici a fost construit in anii '52-'53. Prima pista a fost betonata in 1958. Apoi, la sfarsitul deceniului IX s-a adaptat pentru decolarea supersonicelor. Astazi, dupa etapa de modernizare din 2004, pistele sunt capabile sa primeasca orice avion din dotarea aviatiei romanesti, precum si ale fortelor aeriene ale NATO.
Decolarile si aterizarile pot avea loc, zi si noapte, in orice conditii meteorologice.
Multi dintre „veteranii” prezenti au manuit mai intai lopata si tarnacopul la construirea si modernizarea infrastructurii. Criteriile actuale de performanta sunt indeplinite cu profesionalism.
Ceremonial si porti deschise
Pentru aniversare, baza militara a fost invadata de civili. A fost o zi a „portilor deschise” fosti si actuali zburatori, impreuna cu cei din umbra lor, cei care sustin aripile pentru zbor, pentru familii si prieteni, pentru reprezentanti ai conducerii aviatiei militare romanesti, pentru reprezentanti ai autoritatilor locale din Turda si Campia Turzii, pentru curiosi.
Oricine a putut atinge supersonicul parcat, cu cei peste sase mii de cai-putere adormiti, si a putut admira insemnele de pe uniformele pilotilor, marcand participarea la misiuni internationale.
Ceremonialul militar si cel religios, cuvantari in care s-a rememorat istoria bazei, defilarea garzii de onoare si