In 2006 Ford a inregistrat pierderi record de peste 12 miliarde de dolari, in timp ce planul de restructurare "Way Forward" va necesita in total fonduri de pana la 11,2 mld. dolari.
Fonduri de investitii din Orientul Mijlociu sunt interesate de achizitia brandurilor Jaguar si Land Rover, marcile premium detinute de Ford, scrie presa internationala.
Mubadala Development Company si Dubai International Capital si-au instruit consilierii financiari pentru a intocmi planul de a inregistra o oferta pentru una sau chiar ambele marci.
De Land Rover si Jaguar sunt interesate si fondurile de investitii de peste ocean, precum Cerberus, deja prezenta pe piata auto prin achizitia Chrysler, Ripplewood Holdings si One Equity Parteners, potrivit Financial Times. Potrivit unui raport, cele trei fonduri de investitii deja au primit informatii financiare cu privire la Land Rover si Jaguar.
Cerberus, Ripplewood si One Equity au refuzat orice comentariu pe aceasta tema, in timp ce Ford ia in considerare toate optiunile.
Daca Land Rover si Jaguar sunt atractive pentru cei din Orientul Mijlociu, Volvo ar putea ramane la Ford, sau chiar sa se intoarca sub proprietate suedeza.
Fondul de investitii Investor, controlat de familia Wallenberg, care detine in prezent o participatie de 11% in cadrul companiei Scania, constructorul suedez de camioane, s-a aratat interesat de achizitia Volvo. Insa Ford s-a aratat anterior dezinteresat de vanzarea subsidiarei din Suedia.
Fredrik Arp, directorul general al Volvo a refuzat saptamana trecuta sa raspunda unor intrebari cu privire la viitorul companiei, dar nu a exclus organizarea unei licitatii pentru producatorul auto, potrivit cotidianului britanic Independent.
Ford a apelat inclusiv la serviciile unor banci pentru a evalua companiile Jaguar si Land Rover. Analistii evalueaza companiile la apr