Service Oriented Architecture (SOA) este o strategie reala de afaceri, ce face posibile inovatia si dezvoltarea, furnizand companiilor beneficii reale, pe termen scurt, dar mai ales pe termen lung. Lider in domeniu, potrivit analistilor de varf din domeniu, este IBM.
Compania a organizat vineri evenimentul ''IBM SOA Day in Romania'', ocazie cu care expertii IBM au aratat ca din ce in ce mai multe companii de toate dimensiunile adopta o strategie SOA, obtinand beneficii considerabile in afaceri. La evenimentul ''IBM SOA Day in Romania'' au participat clienti IBM importanti din domeniile guvernamental, public, telecomunicatii, utilitati, IT, retail, financiar si parteneri de afaceri IBM.
Au fost prezentate tendintele pietei, cerintele pe care clientii le adreseaza companiei IBM, cele mai bune practici SOA care ajuta o organizatie sa devina mai flexibila, precum si modul prin care sa sustina optimizarea, schimbarea si derularea mai rapida si mai eficienta a proceselor de afaceri.
„IBM ofera o solutie completa pentru a fi partenerul de succes SOA. Expertiza noastra indelungata in afaceri si in industrie, serviciile si distributia noastra excelente, hardware-ul si software-ul IBM de clasa mondiala ne pozitioneaza ca fiind cel mai bun partener SOA pentru clientii nostri", a afirmat la deschiderea evenimentului Mihai Tudor, director general al IBM Romania.
Ce este SOA?
SOA este un nou mod de a privi o afacere. Orice afacere este formata dintr-o serie de servicii interconectate, dintr-o serie de sarcini umane sau tehnologice repetabile. Privind lucrurile in acest fel si reutilizand resursele tehnologice existente intr-o companie, schimband doar modul in care interactioneaza acestea, eficienta companiei pe ansamblu creste.
SOA genereaza o viziune mult mai completa asupra operatiunilor, potentialelor blocaje si a ariilor de ext