Distribuitorii de materiale de construcţii şi-au frecat mâinile aşteptând boomul vânzărilor din 2007, an în care creşterea din imobiliare va fi de minimum 20%. Surpriză, însă! Pe unele sectoare, cererea extrem de ridicată a provocat adevărate „ambuteiaje“, prinzându-i descoperiţi pe furnizori. Deşi multe dintre proiectele imobiliare şi de infrastructură rămân, deocamdată, doar pe hârtie, România începe deja să se confrunte cu o criză a materialelor d
Distribuitorii de materiale de construcţii şi-au frecat mâinile aşteptând boomul vânzărilor din 2007, an în care creşterea din imobiliare va fi de minimum 20%. Surpriză, însă! Pe unele sectoare, cererea extrem de ridicată a provocat adevărate „ambuteiaje“, prinzându-i descoperiţi pe furnizori.
Deşi multe dintre proiectele imobiliare şi de infrastructură rămân, deocamdată, doar pe hârtie, România începe deja să se confrunte cu o criză a materialelor de construcţii. Conform Colliers Internaţional, din cele 17 centre comerciale reprezentate de firmă, lucrările au început doar la nouă, iar pe segmentul rezidenţial, tot alte nouă proiecte, din 14, se află în diverse stadii de execuţie. Dar şi în această situaţie, cererea de materiale de construcţii creşte cam cu 20% pe an, exercitând o presiune foarte mare asupra producătorilor şi distribuitorilor care nu şi-au adaptat capacităţile de producţie şi logistice pentru creşterea nivelului cererii, prognozate încă de anul trecut. Pentru unele produse, perioadele de aşteptare au ajuns chiar şi la trei sau patru luni.
„Problema este că nu putem vinde mai mult decât producem. Soluţia de a ieşi din această situaţie sunt investiţiile“, spune Cristian Nacu, vicepreşedinte al Enterprise Investors, administratorul unui fond de investiţii care deţine producătorul de materiale de construcţii Maco