La un an şi jumătate de la lansarea serviciilor de televiziune prin internet, iNES, primul jucător pe acest segment, vrea să contracareze competiţia pe care o va reprezenta Romtelecom prin servicii exclusiviste, lansând HDTV. Se justifică costurile? În urmă cu un an şi jumătate, în toamna lui 2005, iNES, unul dintre furnizorii autohtoni de servicii de acces şi găzduire internet, lansa în premieră pe piaţa locală servicii de IPTV, televiziune prin internet. Adresat unei ni�
La un an şi jumătate de la lansarea serviciilor de televiziune prin internet, iNES, primul jucător pe acest segment, vrea să contracareze competiţia pe care o va reprezenta Romtelecom prin servicii exclusiviste, lansând HDTV. Se justifică costurile?
În urmă cu un an şi jumătate, în toamna lui 2005, iNES, unul dintre furnizorii autohtoni de servicii de acces şi găzduire internet, lansa în premieră pe piaţa locală servicii de IPTV, televiziune prin internet. Adresat unei nişe înguste de consumatori, capabili să plătească câteva sute de dolari pentru instalare şi minimum o sută de dolari abonamentul lunar, serviciul este unul „high-end“ şi a ajuns la aproape 300 de clienţi.
Acum, iNES plusează şi din septembrie va lansa HDTV, televiziune de înaltă definiţie, un produs considerat exclusivist şi pe pieţele occidentale. „E adevărat, ne adresăm unui număr mic de utilizatori, dar să nu uităm că şi cablul TV a fost la început un serviciu exclusivist“, spune Radu Rusu, directorul diviziei IPTV din cadrul iNES Group.
Chiar şi în vestul Europei, pe pieţe precum Anglia, Germania sau Olanda, considerate a fi unele dintre cele mai avansate în domeniul transmisiei de programe, rata de adopţie a HDTV e destul de scăzută, chiar dacă televizoarele compatibile, de tipul „HD Ready“ sau „Full HD“, sunt prezente în tot mai m