Din ce în ce mai mulţi români aleg să cumpere produse online, în primul rând din lipsă de timp. Preţurile, mai mici decât în retailul clasic, informaţiile detaliate despre ofertă şi varietatea acesteia sunt, de asemenea, factori care fac diferenţa între experienţele de cumpărare online şi offline. În acest moment, produsele IT şi de comunicaţii reprezintă cea mai avansată categorie în comerţul online, dar şi cea mai dinamică. Un mare potenţial există în zona p
Din ce în ce mai mulţi români aleg să cumpere produse online, în primul rând din lipsă de timp. Preţurile, mai mici decât în retailul clasic, informaţiile detaliate despre ofertă şi varietatea acesteia sunt, de asemenea, factori care fac diferenţa între experienţele de cumpărare online şi offline.
În acest moment, produsele IT şi de comunicaţii reprezintă cea mai avansată categorie în comerţul online, dar şi cea mai dinamică. Un mare potenţial există în zona produselor alimentare, precum şi în cea a rezervărilor şi achiziţiilor de bilete la concerte.
După ce ani în şir am asistat la lansări de proiecte şi la o adoptare destul de limitată a obiceiului de cumpărare online, putem spune că, în prezent, piaţa a trecut de stadiul de formare, atât în ceea ce priveşte magazinele, cât şi consumatorii, evoluţia fiind vizibilă pe ambele segmente.
În perioada mai-iunie 2007, MEDNET Marketing Research Center a realizat un studiu comparativ între Bucureşti şi provincie, referitor la cumpărăturile online. Un prim rezultat al cercetării relevă faptul că 72% dintre bucureşteni şi 62% dintre locuitorii din restul ţării au posibilitatea de a folosi internetul, majoritatea accesându-l de acasă.
În ultimul an, 18% dintre bucureştenii care au acces la internet au făcut cumpărături online, se arat