Asigurările de fraudă sunt generoase la capitolul riscuri acoperite: de la infidelitatea angajaţilor la fraudele informatice sau bani falşi. Pe plan local, doar băncile sunt interesate, deocamdată, de astfel de poliţe. Asigurătorii încep să tatoneze şi marile companii. Atunci când angajaţii „fentează“ compania sau, pur şi simplu, dorinţa de răzbunare aduce prejudicii importante afacerii, simpla concediere a vinovaţilor nu mai poate pune la loc pierderile din
Asigurările de fraudă sunt generoase la capitolul riscuri acoperite: de la infidelitatea angajaţilor la fraudele informatice sau bani falşi. Pe plan local, doar băncile sunt interesate, deocamdată, de astfel de poliţe. Asigurătorii încep să tatoneze şi marile companii.
Atunci când angajaţii „fentează“ compania sau, pur şi simplu, dorinţa de răzbunare aduce prejudicii importante afacerii, simpla concediere a vinovaţilor nu mai poate pune la loc pierderile din conturile societăţii. Pentru asigurarea riscului de fraudă, există două mari categorii de produse care, deşi acoperă riscuri similare, se adresează unor clienţi diferiţi. Poliţele Bankers Blanket Bond (BBB), Electronic&Computer Crime, Internet Banking sunt produse specifice băncilor, în timp ce asigurările Commercial Crime sunt destinate societăţilor comerciale. Potrivit asigurătorilor, frauda este unul dintre cele mai importante riscuri cu care se confruntă organizaţiile, în special cele din domeniul financiar-bancar, din asigurări sau din piaţa de capital.
Majoritatea cazurilor interne de fraudă presupun furturi comise de către sau cu complicitatea angajaţilor. Deşi atacul informatic sau instrumentele de plată false pot cauza pagube la fel de însemnate, infidelitatea angajaţilor este, de regulă, principalul risc acoperit de poliţele de asigurare împotriva fraudelor. „Gama