Dezvoltarea economică a României a atras o cerere mărită pentru spaţii industriale şi logistice. Momentan, stocul existent ne plasează cu mult în urma Cehiei, Poloniei sau Ungariei, dar majorarea estimată pentru acest an va reduce diferenţele. Necesitatea identificării de soluţii logistice care să le susţină creşterea activităţii a determinat retailerii să investească pentru asigurarea spaţiilor de depozitare. După ce a descoperit că pierde între 5% şi 7% din cifra
Dezvoltarea economică a României a atras o cerere mărită pentru spaţii industriale şi logistice. Momentan, stocul existent ne plasează cu mult în urma Cehiei, Poloniei sau Ungariei, dar majorarea estimată pentru acest an va reduce diferenţele.
Necesitatea identificării de soluţii logistice care să le susţină creşterea activităţii a determinat retailerii să investească pentru asigurarea spaţiilor de depozitare. După ce a descoperit că pierde între 5% şi 7% din cifra de afaceri, din cauza problemelor de logistică, Metro Cash&Carry România a decis, în 2004, să-şi externalizeze aceste activităţi la acea vreme, prin intermediul operatorului Geodis. Un alt mare retailer, Carrefour, a adoptat o strategie diferită, deţine trei centre de logistică şi intenţionează să creeze o reţea regională. Alături de retaileri, cererea de spaţii de depozitare mai este susţinută şi de industria auto. Conform unui studiu DTZ Echinox, stocul de spaţii logistice din România, la sfârşitul anului trecut, era de 410.000 de metri pătraţi, ceea ce echivalează cu aproximativ un sfert din spaţiul existent în Cehia (1,6 milioane mp) şi cam cu a şaptea parte din totalul de asemenea suprafeţe din Polonia (2,7 milioane mp). Cu toate acestea, ritmul de creştere prognozat, în 2007, pentru acest sector este de 45% - al doilea din zonă după Cehia, unde stocul de astfel de spaţii se va majora cu 51%. C