„Toţi profesorii ar vrea o schimbare a curriculum-ului, dar nimeni nu spune asta. E un fel de tabu sindical să spui că vrei reducerea numărului de ore la o disciplină”, a declarat, ieri, Ovidiu Măntăluţă, de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Modificarea curriculum-ului se dovedeşte greoaie şi când e vorba de activităţile extraşcolare. Profesorii sunt dispuşi să facă astfel de activităţi, dar numai dacă ele sunt normate şi plătite. De partea cealaltă, părinţii ar vrea ca totul să fie gratis.
Directorii de şcoli au declarat că neimplicarea părinţilor în viaţa şcolară a copiilor lor conduce, de multe ori, la eşec. Nu o dată au fost cazuri când profesorii şi părinţii au avut conflicte pe această temă. În acest sens, au fost identificate 3 categorii de părinţi: cei care au studii superioare, ai căror copii vor urma şi ei o facultate; părinţii cu copii deştepţi care, indiferent de ce studii au, îşi îndeamnă copiii să înveţe, şi cei indiferenţi, care nu se implică deloc, indiferent de rezultatele copiilor. În general, familiile sărace consideră că şcoala este singura salvare pentru copiii lor. Totuşi, tot mai multe persoane ajung pe căi greşite, tocmai din cauza sărăciei. Inclusiv comportamentul elevilor este modificat din această cauză, după cum remarcă directorii de şcoli. (Concluzii din studiul ISE „Managementul calităţii în administrarea educaţiei la nivel local şi regional”, prezentat ieri presei). (M.C.)
„Toţi profesorii ar vrea o schimbare a curriculum-ului, dar nimeni nu spune asta. E un fel de tabu sindical să spui că vrei reducerea numărului de ore la o disciplină”, a declarat, ieri, Ovidiu Măntăluţă, de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Modificarea curriculum-ului se dovedeşte greoaie şi când e vorba de activităţile extraşcolare. Profesorii sunt dispuşi să facă astfel de activităţi, dar numai dacă ele sunt normate şi plătite. De partea