Pe lângă miliardul de euro pus la bătaie de grupul francez la Dacia, alte 2,5 miliarde au intrat în România graţie relocării furnizorilor de subansambluri. Până în 2009, aproximativ 80% din piesele pentru vehiculele asamblate la Mioveni vor fi produse local, iar viitorul proprietar al uzinei de la Craiova va putea colabora cu mulţi dintre actualii furnizorii ai Dacia. Cifra de afaceri cumulată a producătorilor de componente a ajuns la aproximativ 3,5 miliarde de euro. CLICK
Pe lângă miliardul de euro pus la bătaie de grupul francez la Dacia, alte 2,5 miliarde au intrat în România graţie relocării furnizorilor de subansambluri. Până în 2009, aproximativ 80% din piesele pentru vehiculele asamblate la Mioveni vor fi produse local, iar viitorul proprietar al uzinei de la Craiova va putea colabora cu mulţi dintre actualii furnizorii ai Dacia. Cifra de afaceri cumulată a producătorilor de componente a ajuns la aproximativ 3,5 miliarde de euro.
CLICK PE POZA PENTRU VARIANTA MARITA
Industria auto românească se bazează, deocamdată, pe activitatea unui singur producător major: Automobile Dacia. Dacă în anii ‘80 România se afla în topul statelor din zona Europei Centrale şi de Est în privinţa producţiei de vehicule şi subansambluri, graţie modelelor Dacia, Oltcit, ARO sau Roman, care aveau o piaţă bună, atât în ţară, cât şi la export, în anii ‘90, situaţia industriei auto s-a înrăutăţit, în ciuda preluării fabricii de la Craiova de către coreenii de la Daewoo. Pierderea pieţelor externe, precum şi avalanşa de maşini noi sau de ocazie din import au fost factori determinanţi în declinul companiilor care activau în România. Achiziţionarea uzinei de la Mioveni de către grupul francez Renault, în 1999, a avut darul de a revigora o industrie care părea sortită eşecului, ca şi alte ramuri ale economiei naţionale.
@N_P