Vremea extrem de calda din acest an a dus la o explozie a consumului de inghetata. Producatorii locali spun ca pana la sfarsitul anului acest segment de piata va inregistra o crestere in medie de 30-40%, ajungand la o valoare de 100 mil. euro, cu un consum intre 30 si 35.000 tone.
Piata de profil din tara noastra este in continua extindere si a cunoscut pana acum rate anuale de crestere de 10-15%. In 2006, valoarea pietei a fost de 65.000 – 70.000 de euro. Pentru anul acesta, Florin Rosescu, manager general la compania Kubo Ice Cream, apreciaza ca pe acest segment valoarea vanzarilor va ajunge la 100 mil. euro. Si mai optimist, directorul general al companiei Top Gel, Asan Mic Adriean, estimeaza pentru intreg anul 2007 o crestere de 50-60% fata de anul trecut. Potrivit directorului TopGel, statistica este facuta pe baza faptului ca valoarea vanzarilor a crescut in ultimele 2 luni cu 70% fata de lunile mai - iunie anul trecut.
"Suntem convinsi ca vanzarile din acest an le vor depasi cu mult pe cele de anul trecut, in special datorita conditiilor meteorologice, care indeamna consumatorii sa se racoreasca la o inghetata", spune si Ionel Peres, Marketing Executive la Friesland Foods Romania.
Magazinele traditionale vs. retele
Reprezentantii Kubo si Napoca spun ca un rol important in aceasta evolutie a pietei o are extinderea cu mare rapiditate a retelelor de KA care au produs o explozie a vanzarilor in general, si a vanzarilor de inghetata in particular.
TopGel, in schimb, inregistreaza cele mai bune vanzari de inghetata in magazinele traditionale. "Statisticile ne arata ca mai mult de 95% din vanzari se realizeaza prin magazinele mici care, datorita formatului si specificului consumatorului roman, s-au pretat cel mai bine acestei piete", ne-a explicat Asan Mic Adriean.
Romanii prefera aromele clasice