Lipsa unei informări etapizate asupra numărului de maşini disponibile pune clienţii pe drumuri. Nimeni nu pare a şti exact la ce dealer mai sunt vehicule şi câte. Cu două luni înainte de finalul etapei I a „Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional“, aproximativ 70% dintre cele 16.500 de autoturisme repartizate de AFM au fost vândute. Vestitul „Program Rabla“ a devenit o importantă sursă de clienţi pentru comercianţii de maşini. C
Lipsa unei informări etapizate asupra numărului de maşini disponibile pune clienţii pe drumuri. Nimeni nu pare a şti exact la ce dealer mai sunt vehicule şi câte. Cu două luni înainte de finalul etapei I a „Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional“, aproximativ 70% dintre cele 16.500 de autoturisme repartizate de AFM au fost vândute.
Vestitul „Program Rabla“ a devenit o importantă sursă de clienţi pentru comercianţii de maşini. Cele peste 30.000 de maşini vândute în 2005 şi 2006, în urma iniţiativei Administraţiei Fondului de Mediu (AFM) au dus la creşteri semnificative ale cotelor de piaţă ale participanţilor la program. Învăţând din erorile anilor trecuţi, AFM a modificat câteva detalii. Astfel, în 2007, numărul de etape a crescut la trei. Prima, aflată în plină desfăşurare, se va încheia pe 31 august, iar celelalte două pe 12 noiembrie, respectiv 12 decembrie. Preşedintele AFM, Mihai Toti, este convins că astfel se va evita situaţia întâlnită anul trecut, când 1.390 de maşini au rămas neutilizate.
Instrument de marketing
Una dintre cele mai acute probleme, pe care o sesizam încă din luna aprilie, odată cu demararea ediţiei din acest an, este repartizarea maşinilor pe distribuitori. Faptul că producătorii autohtoni Dacia şi Daewoo au primit numai câte 1.907 unităţi în prima etapă a dus la adevăr