Fenomenul camerelor de supraveghere amplasate pe sectorul Cluj-Turda al DN1 a stirnit discutii aprinse intre cei care bat zilnic acest drum. Taberele sint formate din soferii prudenti, care admit necesitatea proiectului, si navetistii, care-l contesta.
Curse irosite
Zilnic, mii de navetisti bat drumul dintre Turda si Cluj, fiind nevoiti sa ajunga la serviciu la ore fixe. Dintre acestia, multi aleg sa vina cu „rechinii“, care, cu toate ca percep o taxa mai mare pentru parcurgerea traseului, isi duc clientii in circa 25 de minute dintr-un oras in altul.
Cam asa stateau lucrurile pina la montarea dispozitivelor de supraveghere pe portiunea de 30 de kilometri. „Acum nu mai putem sa ajungem la timp cu clientii nostri, pentru ca ai atitea camere care se uita la tine ca nu cumva sa circuli cu mai mult de 50 la ora“, sustine unul dintre „rechinii“ suparati de situatie.
Un alt turdean, de aceasta data taximetrist, este de parere ca timpul pentru o cursa Turda-Cluj a crescut simtitor. „Daca pina acum puteai sa ajungi in Cluj si in 18 minute, de acum nu mai poti ajunge decit in 40-45 de minute“, sustine el.
Ceea ce pentru soferii care traiesc din transportul persoanelor intre cele doua localitati inseamna cel putin o cursa pe zi pierduta, care automat duce la bani mai putini.
Cozi la camerele video
Puternica mediatizare a amplasarii de camere de supraveghere pe DN1 a facut ca soferii sa fie putin mai constienti. Asa se face ca in dreptul dispozitivelor de urmarire se formeaza mai mereu cozi, din cauza ca toata lumea incearca sa incetineasca pe ultima suta de metri. Realitatea a fost observata si de oamenii care isi au casele in dreptul „radarelor“ digitale.
Este cazul si lui Iosif Chis, localnic din Tureni, care are montata in dreptul portii o „minunatie din asta electronica“. Batrinul susti