Factoringul a ajuns o notiune tot mai des intalnita in vocabularul bancherilor si al managerilor din conducerea IMM-urilor din Romania, iar bancile cu prezenta locala obtin venituri consistente din operatiunile de factoring.
Factoringul se prezinta ca „un contract incheiat intre o parte (denumita aderent), furnizoare de marfuri sau prestatoare de servicii si o societate bancara sau o institutie financiara specializata (denumita factor), prin care aceasta din urma asigura finantarea, urmarirea creantelor si prezervarea contra riscurilor de credit, iar aderentul cedeaza factorului, cu titlu de vanzare, creantele nascute din vanzarea de bunuri sau prestarea de servicii pentru terti”.
In prezent, un numar tot mai mare de jucatori din sistemul bancar tintesc micii intreprinzatori prin crearea de divizii specializate in servicii de factoring. In acest moment, pe piata romaneasca, ofera servicii de factoring ING, BCR, BRD SocGen, Unicredit, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank , BT si Romexterra.
BRD Groupe Société Générale a realizat, in primul semestru, un volum al operatiunilor de factoring de 700 de milioane de lei (circa 210 milioane de euro), in crestere cu 157% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
La sfarsitul anului 2006, banca a realizat din derularea operatiunilor de factoring intern si international o cifra de afaceri de 1,12 miliarde lei (328 milioane euro), corespunzatoare unei cote de piata de peste 42%, potrivit datelor publicate de institutie.
Operatiunile de factoring intern au cunoscut in prima jumatate a anului 2007 o crestere semnificativa, de 174% fata de iunie 2006, depasind 520 milioane lei. De asemenea, operatiunile de factoring de import, introduse pentru prima oara pe piata romaneasca de BRD-Groupe Société Générale, au inregistrat o crestere importanta, de 244% fata de aceeasi perioada a anului anterior. in prezent