Cuvintele de ordine ale anului pentru dezvoltatorii şi investitorii străini pe piaţa imobiliară par să fie „jucaţi totul pe retail“, segment în care se aşteaptă o creştere de 133% a stocului, în intervalul 2007-2008. În paralel, vor continua însă şi investiţiile în spaţii rezidenţiale şi clădiri de birouri, dar randamentele în scădere determină jucătorii să îşi modifice strategiile. Conform analiştilor, piaţa autohtonă mai are la dispoziţie un
Cuvintele de ordine ale anului pentru dezvoltatorii şi investitorii străini pe piaţa imobiliară par să fie „jucaţi totul pe retail“, segment în care se aşteaptă o creştere de 133% a stocului, în intervalul 2007-2008. În paralel, vor continua însă şi investiţiile în spaţii rezidenţiale şi clădiri de birouri, dar randamentele în scădere determină jucătorii să îşi modifice strategiile.
Conform analiştilor, piaţa autohtonă mai are la dispoziţie un interval de creştere de circa 15-20 de ani, perioadă de care încearcă să profite toţi investitorii, prin lansarea de proiecte pe segmentele care se anunţă a fi cele mai profitabile, în special cele de retail şi rezidenţial. Semnalul că piaţa imobiliară autohtonă a devenit foarte profitabilă l-au dat investiţiile uriaşe ale unor grupuri precum Immoeast, care a pus România în centrul strategiei de achiziţii în perioada 2007-2008. Grupul austriac a intrat pe piaţă în 2004 şi, în prezent, deţine deja proprietăţi de 2,1 milioane de metri pătraţi.
După ce o perioadă a fost doar un cumpărător de proiecte ce se anunţau ca extrem de rentabile, fondul de investiţii a schimbat strategia. „Ne vom concentra asupra dezvoltării, în detrimentul investiţiilor pasive“, spune Karl Petrikovics, CEO al Immoeast. Prin urmare, la jumătatea acestui an, grupul a anunţat că are pregătite 1,5 miliarde de euro pentru piaţa române