Enrico Perini, presedinte si actionar majoritar al Romstal, grup de firme cu afaceri anuale de peste 300 mil. euro, spune ca cea mai buna strategie pentru companie este sa-si consolideze pozitia pe piata locala, dezvoltand concomitent operatiuni si pe pietele din regiune.
"Trebuia sa pornim din timp procesul de extindere, sa intram pe pietele de langa noi. Marimea actuala a companiei nu ne permite sa ne extindem 'foarte global'. Consider Romstal o companie regionala, care in doi-trei ani va ajunge aproape de maximul extinderii posibile pe piata romaneasca", a declarat Perini pentru ZF.
Grupul de firme Romstal activeaza pe mai multe segmente de piata, de la obiecte sanitare si instalatii pana la leasing auto. Prin intermediul companiilor Romstal si Valrom, grupul este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de distributie a echipamentelor termo-hidro-sanitare.
In urma cu trei ani, grupul Romstal a intrat pe piata de profil din Republica Moldova, dupa care s-a extins si in Ucraina. Pana la sfarsitul acestui an, compania cu capital majoritar romaneasca vrea sa isi dezvolte operatiuni si in Bulgaria si in Serbia.
Din cifra de afaceri de 200 de milioane de euro inregistrata de compania Romstal in 2006, 60 de milioane de euro au fost obtinute din operatiunile de peste granita.
La sfarsitul acestui an Perini se asteapta la o cifra de afaceri de 270 de milioane de euro, din care 190 de milioane sa fie obtinute pe piata locala, deci o crestere de 30% a rezultatului obtinut peste granita, de la 60 de milioane de euro la 80 de milioane de euro. Cifra de afaceri pentru anul in curs la nivel de grup este estimata de oficialii Romstal la 430 de milioane de euro, fata de 310 milioane de euro, nivelul atins in 2006.
Moldova, interfata pentru Ucraina si Rusia. "Moldova este o zona de tranzitie spre Ucraina, unde vom putea a