Discret, companii străine achiziţionează publicaţii locale din România. Cele mai mari tranzacţii de acest gen au fost derulate de către compania germană EMI Deutschland, care a cumpărat două ziare locale, din Galaţi şi Iaşi, cu peste 4,5 milioane de euro. EMI Deutschland este o companie a grupului german ARBOmedia, înfiinţată anul trecut cu scopul expres de a investi în construirea unui portofoliu de publicaţii locale din ţara noastră. Este unul dintre cei trei mari j
Discret, companii străine achiziţionează publicaţii locale din România. Cele mai mari tranzacţii de acest gen au fost derulate de către compania germană EMI Deutschland, care a cumpărat două ziare locale, din Galaţi şi Iaşi, cu peste 4,5 milioane de euro.
EMI Deutschland este o companie a grupului german ARBOmedia, înfiinţată anul trecut cu scopul expres de a investi în construirea unui portofoliu de publicaţii locale din ţara noastră. Este unul dintre cei trei mari jucători de pe această piaţă, alături de Inform Media (care editează şase cotidiene locale) şi PubliMedia, parte a trustului MediaPRO (şapte titluri). Ceea ce face din EMI un caz particular este faptul că grupul ARBOmedia este, în acelaşi timp, una dintre cele mai mari regii de vânzări de publicitate din România. Cum vom vedea, acesta este un avantaj strategic.
„Pentru un grup media extern, singurul segment important din presa scrisă care rămâne interesant e cel al presei regionale şi locale“, spune Alexandru Lăzescu, unul dintre fondatorii reţelei „Monitorul“, la un moment dat unul dintre primii trei publisheri din ţară. Există argumente solide în această privinţă, afirmă el: concurenţa dură şi marjele de profit mici de pe piaţa cotidienelor centrale, precum şi veniturile mai predictibile, comparativ vorbind. „Difuzarea fiind locală, este controlată mai bi